Uczeń kończący klasę 2:
- układa w logicznym porządku obrazki, sekwencje elementów;
- rozwiązuje zadania i łamigłówki logiczne;
- odczytuje i układa w logicznym porządku tekstowe instrukcje np. przepisy kulinarne, instrukcje do gier;
- używa gotowych kształtów do tworzenia bardziej złożonych obrazów;
- określa cechy wspólne dla różnych typów zachowań np. ruchu;
- tworzy sekwencje poleceń na potrzeby sterowania obiektem;
- tworzy sekwencje poleceń sterujące ruchem obiektu na ekranie
- zaznacza, kopiuje i wkleja elementy obrazu w edytorze grafiki i edytorze tekstu;
- tworzy nowe barwy korzystając z edytora kolorów w edytorze grafiki;
- tworzy zaproszenie i plakat w edytorze grafiki;
- korzysta z narzędzia Selektor kolorów i Edytuj kolory w programie Paint;
- łączy obrazy z edytora grafiki z tekstem w edytorze tekstu;
- rozpoznaje kształty symetryczne, dokonuje odbicia w poziomie, tworząc kształty symetryczne w programie MS Paint;
- rozwija umiejętność pisania na klawiaturze;
- tworzy proste dokumenty tekstowe w edytorze np. ogłoszenie;
- zapisuje efekty swojej pracy we wskazanym miejscu;
- stosuje proste formatowanie tekstu; pogrubia, pochyla, koloruje czcionki, usuwa zbędne znaki w tekście;
- uruchamia i wyłącza aplikacje komputerowe;
- tworzy foldery w sieci, poprawnie je nazywa i zapisuje w nich efekty swojej pracy;
- uruchamia przeglądarkę internetową, prawidłowo wpisuje adres strony;
- odszukuje zdjęcia wybranych postaci w Internecie, kopiuje i wkleja zdjęcia z Internetu,
- rozpoznaje ikony przeglądarek internetowych;
- korzysta ze wskazanych stron internetowych; np. scratch.mit.edu, code.org;
- kojarzy działanie z efektami pracy komputera z oprogramowaniem;
- posługuje się udostępnioną mu technologią zgodnie z ustalonymi zasadami;
- tworzy drogę dla robota wg oznaczonego schematu na kartce papieru, rozpoznaje powtarzalną sekwencję poleceń;
- poznaje zasady bezpiecznego internetu oraz ochrony danych osobowych;
- rozróżnia pożądane i niepożądane zachowania związane z pracą przy komputerze w pracowni komputerowej oraz w domu;
- wie, że praca długotrwała przy komputerze męczy wzrok, może powodować bóle głowy, a bardzo rozciągnięta w czasie różne schorzenia, w tym skrzywienie kręgosłupa;
- posługuje się komputerem, wykonując zadania na płycie;
- posługuje się udostępnioną mu technologią zgodnie z ustalonymi zasadami.