Zagadnienia do egzaminu – edukacja informatyczna w klasie 1

Edukacja informatyczna

Uczeń:

  • nazywa elementy zestawu komputerowego;
  • uruchamia komputer;
  • obsługuje napęd CD-ROM i uruchamia program z płyty z pomocą nauczyciela;
  • zapoznaje się z regulaminem pracowni komputerowej;
  • dowiaduje się, że telefony komórkowe i tablety są też komputerami;
  • przestrzega regulaminu pracowni komputerowej;
  • posługuje się udostępnioną mu technologią zgodnie z ustalonymi zasadami;
  • posługuje się komputerem i myszką przy wykonywaniu zadania;
  • uruchamia według instrukcji nauczyciela program komputerowy z pulpitu (program graficzny Tux Paint, Paint oraz edytor tekstu: WordPad, MsWord);
  • tworzy proste rysunki w programie graficznym;
  • powiększa i zmniejsza obraz w programie MS Paint;
  • uczy się rysować linie proste w programie graficznym; wykorzystuje zdobyte wcześniej umiejętności: kopiuje, wkleja i usuwa elementy graficzne, używa poznanych wcześniej narzędzi (pędzle, wypełnienia);
  • wykorzystuje klawisz Shift i narzędzie Linia;
  • tworzy proste dokumenty tekstowe;
  • pracuje z dokumentem tekstowym – łączy tekst z elementami graficznymi (dobiera krój, wielkość, kolor czcionki);
  • zapisuje efekty swojej pracy we wskazanym miejscu;
  • wykonuje zadania prowadzące do odkrywania algorytmów;
  • bezpiecznie włącza i wyłącza komputer;
  • samodzielnie uruchamia program;
  • wypełnia kolorem swój obrazek;
  • samodzielnie uruchamia program z CD;
  • pisze litery, używając klawiatury;
  • układa czynności w logicznym porządku;
  • układa w logicznym porządku proste historyjki według instrukcji nauczyciela;
  • rysuje figury geometryczne w programie graficznym;
  • programuje wizualnie: proste sytuacje;